לפיד: ההיערכות לקיצור תורנויות המתמחים בפריפריה תחל מיידית

איתי גדסי וצבי טסלר No Comments on לפיד: ההיערכות לקיצור תורנויות המתמחים בפריפריה תחל מיידית

ההערכות תחל על מנת שהמתווה שסוכם יוכל להכנס לתוקף עד ספטמבר 2023. במסגרת ההערכות, בתי חולים בכל רחבי הארץ שערוכים כבר עתה באופן חוקי יוכלו לפעול ולקצר את התורניות.

בית חולים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה יאיר לפיד הכריע: ההערכות לקיצור תורנויות המתמחים ל-16 שעות תחל בפריפריה באופן מיידי. ההערכות תחל על מנת שהמתווה שסוכם יוכל להכנס לתוקף עד ספטמבר 2023. במסגרת ההערכות, בתי חולים בכל רחבי הארץ שערוכים כבר עתה באופן חוקי יוכלו לפעול ולקצר את התורניות.

לאחר עבודת מטה ארוכה, סיכם ראש הממשלה יאיר לפיד עם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ועם שר הבריאות ניצן הורוביץ את תחילת ההערכות וקידום הקצאת המשאבים הנדרשים לנושא. בתוך כך, בתום פגישה עם מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ ושיחה טלפונית עם ראש הממשלה מברלין, הסכימה דוקטור ריי ביטון למשוך את מכתבי ההתפטרות ולחזור לעבודה סדירה.

זאת בהמשך למכתב שנשלח בשבוע שעבר – עליו חתומים יו"ר איגוד מנהלי בתי החולים, מ"מ איגוד מנהלי בתי החולים ויו"ר פורום מנהלי בתי החולים הממשלתיים – בו ציינו כי הם "מברכים את הממשלה אשר מגויסת לקידום שיפור תנאי הרופאים, הקלה בעומס בשעות העבודה ושעות התורנויות. אין ספק כי יש לתת מענה מהשורש למצוקת התורנויות".

ראש הממשלה יאיר לפיד: "התורנויות של המתמחים לא שפויות, התנאים שלהם לקבלת החלטות של חיים ומוות לא אפשריים. התחייבתי שנעשה הכל כדי לקצר את הזמנים, נרתום איתנו את קופות החולים ובתי החולים. המתמחים והמתמחות דואגים לנו ומטפלים בנו כבר שנים ארוכות הגיע הזמן שנטפל בכם בחזרה, זה צעד ראשון להערכות ואני מודה לדוקטור ריי על ההענות והעבודה המשותפת".

שר הבריאות ניצן הורוביץ: "אני מברך על התערבותו של רה"מ לטובת קיצור תורנויות המתמחים. הקצאת המשאבים והתקנים, שסוכמו לפני כשנה, הכרחיים להתנעה ממשית של המהלך. לאחר המאבק הארוך שניהלתי למען קיצור התורנויות, ובתום עבודת מטה מקצועית ואחראית שהוביל משרד הבריאות, אפשר וצריך לצאת לדרך מיד".

ד"ר ריי ביטון: "אין ספק שעשינו היום צעד משמעותי לקראת התחלת היישום של קיצור התורנויות. המעורבות האישית של רה״מ יאיר לפיד ושל מנכ"לית המשרד נעמה שולץ איפשרו את פריצת הדרך ואנחנו מודים להם על כך. עתה, משהובהר שאין כל מניעה משפטית ובהוראת רה"מ, אנחנו מצפים ממשרד האוצר להעביר את התקציב שסוכם באופן מיידי להתחלת התהליך. זו גם הזדמנות להודות לשר הבריאות ניצן הורביץ ולשרת הכלכלה אורנה ברביבאי שעמדו לצדנו לאורך כל הדרך. קיצור התורנויות עוד הושג ואנחנו נמשיך לפעול כדי שיצא לפועל בהקדם ובכל ביה"ח בארץ עבור המתמחים ועבור כל הציבור בישראל".



0 תגובות